Dolaşım bozukluklarında Ozon Terapi

Dolaşım Bozukluklarında Ozon Terapi

Dolaşım anormallikleri için ozon tedavisinin kullanımına ilişkin sınırlı bilimsel kanıtlar olsa da her geçen gün artan klinik çalışmalar umut verici sonuçlar sunmaktadır.

Nasıl etki ediyor?

Ozon tedavisinin çeşitli mekanizmalarla dolaşımı arttırdığı düşünülmektedir:

• Oksijenasyon: Ozon, oksijenin oldukça reaktif bir şeklidir ve vücuda verildiğinde kandaki oksijen miktarını artırabilir, bu da oksijenin hücrelere ve dokulara iletilmesini iyileştirerek dolaşımın iyileşmesine yol açar.
  • İltihaba karşı koruma: Ozon tedavisinin, kan damarlarındaki iltihaplanmayı azaltmaya yardımcı olarak kan akışını iyileştirmeye yardımcı olabilecek iltihap önleyici etkilere sahip olduğu bulunmuştur.
  • Vazodilatasyon: Ozon tedavisi, kan damarlarının yapısını oluşturan düz kaslar üzerine etki yaparak damarların genişlemesine neden olarak kan akışının ve dolaşımının iyileşmesine izin verir. Böylece dolaşım artışı, damar direnç azalması nedeniyle tansiyon kalp yetmezliği gibi durumlar üzerinde iyileştirici etkileri vardır.
  • Anjiyogenezin uyarılması: Ozon tedavisinin, kan akışının kısıtlandığı alanlarda dolaşımı iyileştirmeye yardımcı olabilecek yeni kan damarlarının büyümesini uyardığı bulunmuştur.

Kliniğimizde her türlü ozon tedavisi başarı ile uygulanmakta olup, ozon kullanılan ortamlarda anlık ölçümler yapılarak doğal seviyelerde kalması sağlanmaktadır.

ozon hipertansiyon ilişkisi
ozon ve dolaşım bozuklukları